ZIMOWA PROMOCJA! Garaże blaszane tańsze nawet o 100zł! Kliknij i sprawdź.
Tutaj kupisz na raty

1. Jaka jest gwarancja na garaż?

​Udzielamy 24 miesięcznej gwarancji na konstrukcję stalową osobom fizycznym, natomiast okres gwarancji dla firm i instytucji państwowych wynosi 12 miesięcy. Blacha stosowana na naszych konstrukcjach jest I gatunku.  Garaże z 2 i 3 gatunku nie podlegają gwarancji ani reklamacji.
 

2. Z czego składa się garaż?

Nasze garaże wykonane są z kątowników i ceowników giętych na zimno. Malowane farbą podkładową, co zabezpiecza przed korodowaniem. Blacha trapezowana T7 na bokach T14 na dachu.
 

3. Czy wymagane jest pozwolenie na postawienie konstrukcji stalowej?

Nie jest wymagane pozwolenie na budowę konstrukcji stalowej wolnostojącej. Należy uzyskać zwolnienie od uzyskania pozwolenia na budowę takowej.

Zgodnie z PRAWEM BUDOWLANYM (Art 29, rozdz. 4, pkt 2) [KLIKNIJ]: 

"2) wolnostojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 m2 powierzchni działki;"

Oznacza to, że możemy postawić konstrukcję stalową wolnostojącą o wymiarach do 35m(np. 7m x 5m) na działce o wymiarach 500m2, bez pozwolenia na budowę. Pamiętajmy o uzyskaniu z urzędu zwolnienia z pozwolenia na budowę takie konstrukcji.  
 

4. Czy kotwiczenie garażu jest płatne?

Kotwiczenie nie jest wliczone w cenę garażu. Jest to usługa odpłatna - zapytaj o koszt 664 383 968, 728 705 747. Uwaga: nie kotwiczymy do kostki brukowej, bloczków betonowych i płyt chodnikowych!


5. Jak zamówić garaż?

Garaż można zamówić w następujący sposób:
  • Telefonicznie
  • E-mailowo
  • Przez Allegro
  • Listownie
  • Za pośrednictwem strony internetowej 
 Aby zamówienie zostało przyjęte należy podać:
  • Wymiary zamawianego garażu (szerokość, wysokość, głębokość)
  • Adres dostawy
  • Dane osobowe
  • Najlepiej dwa numery kontaktowe


6. Kiedy płacę za garaż?

  • Płatność dla osób fizycznych odbywa się najczęściej gotówką po zamontowaniu garażu. Możliwa jest również płatność przelewem – przed planowanym montażem. 
  • Płatność dla organizacji, urzędów państwowych, spółek prawa handlowego może być dokonana przelewem po montażu, za wcześniejszym okazaniem dokumentów założeniowych firmy. 
* Przy nietypowych konstrukcjach wymagana jest zaliczka (kwota zaliczki uzgadniana indywidualnie). Jeśli zakup odbywa się poprzez system ratalny umowę podpisujesz zdalnie podając KOD wysłany SMS-em na podany numer telefonu, a spłacasz co miesiąc.
 

7. Kiedy jest informacja o dostawie?

O dniu dostawy informujemy klienta najczęściej 1 - 4 dni przed przyjazdem.
 

8. Jak długo trwa montaż jeśli mam przygotowane podłoże?

Montaż typowego garażu(3x5) trwa około 30min.
Montaż kojca trwa na ogół około 20 minut
 

9. Czy udzielane są jakieś rabaty?

Tak, oferty rabatowe i specjalne promocje mogą Państwo znaleźć na naszej stronie, lub szukać ofert na allegro i innych portalach ogłoszeniowych. Najbardziej aktualne informacje i ceny znaleźć można jednak na naszej stronie internetowej www.esuperstal.pl
 

10. Kto ma przygotować podłoże ?

Klient we własnym zakresie zobowiązany jest do przygotowania i wypoziomowania podłoża jeszcze przed dostarczeniem zamówionego produktu.
Poświęciliśmy temu specjalnie przygotowany PORADNIK.
 

11. Czy wystawiamy fakturę VAT ?

Tak wystawiamy fakturę VAT na konstrukcję stalową. W terminie do 7 dni od daty sprzedaży dla osób fizycznych. Firmy od 1. stycznia 2020 roku mają obowiązek podać dane do faktury w momencie zamówienia garażu. W przypadku gdy dane do faktury (na firmę) nie zostaną podane przy zamówieniu, to firma SUPERSTAL odmówi wystawienia faktury VAT w związku z obowiązującymi przepisami prawa.
 

12. Czy garaż wytrzyma obciążenie śniegu?

W ostatnich latach na terytorium Polski zimy już nie są aż tak bardzo obfite w opady śniegu, natomiast konieczne jest odśnieżenie dachu przy obfitych opadach. Nie prowadzimy badań stwierdzających wytrzymałość konstrukcji, ponieważ 90% zamówień wykonuje się pod zamówienie, a konstrukcja jest dostosowana do parametrów zamówionego garażu. Jeśli klient chce posiadać takie dane to jest zobowiązany do poinformowania o tym firmę SUPERSTAL w momencie zamówienia garażu czy kojca. Za takie badania/obliczenia zostanie pobrana opłata, a czas realizacji zamówienia może się wydłużyć.
 

13. Mam w garażu blaszanym bramę dwuskrzydłową ale nie mogę włożyć kłódki w otwory, wyglądają, jakby były źle pospawane. Co mam teraz zrobić ?

  • ​Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji jest źle wypoziomowane podłoże pod garaż blaszany.
  • Jeżeli nie ma zachowanego poziomu to automatycznie cała konstrukcja w mniejszym lub większym stopniu będzie miała odchylenia co za tym idzie skrzydła bramowe także będą krzywo. Bramy spawane są od formy więc powinny być równo zespawane.
  • Zalecam w takiej sytuacji w pierwszej kolejności wypoziomować teren i wtedy sprawdzić czy coś się zmieniło czy dalej jest tak samo. Jeżeli nic się nie zmieniło zawsze telefonicznie można uzyskać informację w sprawach technicznych pod nr. tel.: 882-899-486
 

14. Czy muszę malować deski przy kojcu?

TAK, jeśli zamówił Pan/-i kojec z deskami czy podłogę drewnianą to jak najbardziej trzeba go pomalować lakierem/lakierobejcą, aby zabezpieczyć  drewno przed wilgocią. Jeśli drewno nie będzie  zabezpieczone, może to skutkować wydęciem się, a w niektórych przypadkach nawet pękaniem, za co firma SUPERSTAL nie ponosi odpowiedzialności. Drewno jest wcześniej zabezpieczone tylko podkładem. Po pomalowaniu kojca na jakikolwiek kolor będzie skutkowało tym, że straci on możliwość zwrotu kojca w sytuacji jeśli czas na zwrot jeszcze nie upłyną i zamówiony kojec nie został wykonany na zamówienie.

 

15. Czy muszę malować konstrukcję?

Klient jest zobowiązany, we własnym zakresie, niezwłocznie po montażu zakotwić/zakotwiczyć konstrukcję do podłoża. Konstrukcje malowane jak i ocynkowane, ze względu na technologię wykonania, należy dodatkowo zabezpieczyć farbą nawierzchniową.
Malowanie konstrukcji kojca na czarno jest wykonywane metodą głębinową, co wiąże się z możliwością wystąpienia zacieków z farby. Malowanie konstrukcji nie podlega gwarancji ani reklamacji. 
 

16. Odstąpienie od umowy: jakie są warunki zwrotu produktu?

Klient - osoba fizyczna ma prawo do odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni od dnia dostarczenia towaru do klienta tylko w sytuacji gdy dany produkt podlega zwrotowi czyli nie został wykonany na zamówienie klienta.
Warunki zwrotu towaru:
  • Produkt nie może nosić znamion używania.
  • Produkt nie może być zniszczony. Jeśli nie został spisany protokół, który stwierdza wady produktu, to zakłada się, że klient odebrał towar bez uwag.
  • Koszt demontażu ponosi klient (jest on zmienny w zależności od zakupionego towaru) - koszt demontażu ustala sprzedawca lub dokonuje demontażu samodzielnie na własną odpowiedzialność i na własny koszt.
  • koszt transportu zwrotnego ponosi kupujący ( jest on zależny od parametrów konstrukcji oraz odległości do siedziby firmy). Koszt transportu zwrotnego ustala sprzedający. Można również taką usługę zlecić firmie zewnętrznej świadczącej usługę przewozu wielkogabarytowego.
  • Klient jest zobowiązany do podania rachunku bankowego, na który zostaną zwrócone pieniądze.
  • Zwrot pieniędzy nastąpi po odesłaniu produktu i stwierdzeniu, że produkt został odesłany zgodnie z zachowaniem terminów oraz potwierdzeniu braku uszkodzeń produktu.
 

17. Dlaczego konstrukcja w garażu rdzewieje?

Konstrukcja garażu rdzewieje, ponieważ jest ona pokryta tylko farbą podkładową. Farba ta jest nakładana metodą głębinową (nie proszkową). W warunkach atmosferycznych o dużej wilgotności jest to naturalny proces zachodzący przy stali. My jako firma nie ponosimy odpowiedzialności za to, że rdza wdaje się w konstrukcję, które zostały przez nas wykonane. Istnieje możliwość domówienia malowania konstrukcji farbą nawierzchniową, ale za to pobieramy dodatkową opłatę. Tego typu malowanie odbywa się ręcznie, dlatego także i w takiej sytuacji nie udzielamy gwarancji na malowanie konstrukcji, aczkolwiek prawdopodobieństwo wdania się rdzy jest na pewno dużo mniejsze lub powierzchnia zainfekowana rdzą będzie mniejsza.
 

18. Co można zgłosić w ramach gwarancji a co nie?

Gwarancja obejmuje usterki mechaniczne typu zawias się urwał czy spaw puścił, czyli takie, które wynikają z błędu producenta. Natomiast reklamacji nie podlegają usterki powstałe na skutek niewłaściwego użytkowania produktu jak również te, które powstały na skutek działania sił natury. Gwarancji nie podlegają również zarysowania lub wgięcia blach, ze względu na specyfikację produktu. Jeśli zagięcia lub zarysowania blachy powstały w trakcie transportu, to tego typu uszkodzenia nie podlegają gwarancji. Staramy się dostarczyć nasze produkty w jak najlepszym stanie oraz jak najniższym kosztem, dlatego poszczególne ich części nie są pakowane osobno, co pozwala na ograniczenie kosztów związanych z pakowaniem produktu.
Jeśli klient chce zabezpieczyć dodatkowo produkt w opakowanie, to proszę o zorganizowanie transportu własnego w celu uniknięcia komplikacji przy odbiorze. Klient będzie musiał ponieść dodatkowe koszty związane z pakowaniem produktu. Wysokość tych kosztów będzie zależna od parametrów zamówionej konstrukcji stalowej. Nasze samochody są dostosowane do transportu naszych produktów w taki sposób, aby przede wszystkim transport odbywał się w sposób bezpieczny nie tylko dla kierowców, ale wszystkich osób, które w pośredni lub bezpośredni sposób mają styczność z naszymi produktami w trakcje transportu. Wszystkie reklamacje są rozpatrywane indywidualnie.

Zgłoszenia reklamacyjne są przyjmowane tylko i wyłącznie drogą e-mailową na adres [email protected] 
Prosimy aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało wszystkie niezbędne informacje (dane konsumenta, datę zawarcia umowy, dokładny opis usterki oraz co najmniej jedno zdjęcie ukazujące defekt produktu), w przeciwnym razie reklamacja nie zostanie rozpatrzona.
 

19. Kiedy mogę odstąpić od umowy?

Od umowy kupna-sprzedaży można odstąpić tylko w sytuacji kiedy garaż/ kojec/brama nie została wykonana na zamówienie klienta.
Brak wpłaty zaliczki nie oznacza wykonania standardowego produktu. Standardowy garaż ma wymiar 3x5 opis pod linkiem: https://www.esuperstal.pl/realizacje/pokaz/garaz-3x5-na-samochod
wprowadzane zmiany takie jak poszerzenie, zwężenie, wydłużenie czy skrócenie, zmiana spadu dachu, dodanie koloru, otworu okiennego, drzwiczek lub innych dodatków, które nie są umieszczone w cenniku sprawiają, że produkt jest wykonywany na zamówienie i nie podlegają zwrotowi.
 

20. Czy garaż blaszany w 2 gatunku podlega gwarancji?

Garaż zakupiony w II gatunku nie podlega gwarancji, czyli jeśli ktoś złoży zamówienie to musi się nad tym poważnie zastanowić, ponieważ nie będzie możliwości wymiany blach czy poszczególnych elementów konstrukcyjnych. Jakość blachy jest gorsza niż standardowa i może rdzewieć, a blacha dobierana jest losowo. Czasem zdarza się blacha lepsza, a czasem gorsza. Każda sztuka jest obłożona inną blachą dlatego stan faktyczny z całą pewnością będzie się różnił od tych widocznych na zdjęciach. Najczęstsze zastosowanie takich produktów wykorzystywane jest na budowie. Służy jako tymczasowy magazyn na różne sprzęty, czy materiały budowlane.
Cena takiego produktu jest mocno obniżona, dlatego też wszelkie naprawy będą wykonywane odpłatnie. Wyceny usługi dokonuje się na podstawie zleconych zadań.
 

21. Jak mam wpłacić zaliczkę na garaż?

Proces wpłaty zaliczki jest bardzo prosty. W pierwszej kolejności należy złożyć zamówienie, abyśmy mogli wpłatę zidentyfikować do właściwego zamówienia.
W zamówieniu powinien znajdować się adres e-mail, dzięki któremu będziemy mogli prowadzić korespondencję. Na podany adres e-mail wysyłana jest fa pro-forma, na której znajdują się wszystkie dane do dokonania wpłaty, czyli dane adresowe firmy jak i numer rachunku bankowego, na który należy wpłacić pieniądze. Na fakturze pro-forma wpisana jest kwota jaką należy wpłacić. W tytule przelewy należy podać numer pro-formy oraz imię i nazwisko osoby na którą widnieje zamówienie, w celu szybszej identyfikacji zamówienia.
Pozostała kwota jest wpłacana w różny sposób. W zależności od wartości zamówienia oraz od tego kto składa zamówienie, czy jest to firma czy osoba fizyczna. Może to być gotówka przy odbiorze jak również  szybki przelew przy odbiorze, w zależności od wcześniejszych  indywidualnych ustaleń. Instytucje państwowe mają możliwość zapłaty pozostałej kwoty z wydłużonym terminem płatności.
W razie pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego, szybko odpowiemy na wszystkie pytania.
Istnieje także możliwość wpłaty zaliczki w siedzibie firmy czyli Sadek 149, 34-620 Jodłownik, woj. małopolskie.
 

22. Dlaczego mam wpłacić zaliczkę?

Zaliczka jest to częściowa wpłata na poczet przyszłej realizacji. jest ona pobierana, ponieważ wszystkie garaże, które wymagają zaliczki są wykonywane na zamówienie klienta, nie zależnie od tego czy jest to firma czy osoba fizyczna. Jeżeli wymagamy wpłaty zaliczki, to oznacza to nic innego jak to, że nie posiadamy takiego garażu na stanie i musimy go wykonać. każdy garaż jest inny, różnią się one wieloma rzeczami, spadem dachu, rodzajem bramy, kolorem blachy, rodzajem konstrukcji, dodatkami takimi jak drzwi, okno, okucia, nity pod kolor, zastosowaniem większej ilości nitów, na dachu blachodachówką, filcem pod dachem, otworem okiennym i innymi, na których klientowi zależy. Istnieje możliwość zwrotu zaliczki, jeśli garaż nie został jeszcze wykonany, natomiast jeśli garaż został wykonany, a klient nie odbierze towaru (bez względu na powód) to zaliczka zostaje zatrzymana, lub koszty poniesione w związku z realizacją zamówienia zostaną odjęte. Zaliczka, jest to forma zabezpieczenia firmy. W związku z tym prosimy  o dokonywanie rozważnych zakupów. W przypadku jakichkolwiek pytań można się zwrócić do nas i postaramy się na wszystkie udzielić rzetelnej odpowiedzi niezależnie od tego czy będzie to odpowiedź telefoniczna czy e-mailowa.
 

23. Kupiłem garaż bez montażu, jak mam składować blachę, żeby się nie zniszczyła?

Aby przez długie lata pokrycie dachowe należycie spełniało swoją funkcję i nie przysparzało użytkownikowi niepotrzebnych problemów już podczas transportu i przechowywania należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Pozwoli to uniknąć uszkodzenia struktury materiału. Warto także zaznaczyć, że właściwe przechowywanie przed montażem jest warunkiem pozytywnego rozpatrzenia gwarancji. Właśnie z tego względu stworzyliśmy poradnik, który w prosty sposób wyjaśni Wam, jak prawidłowo wykonać te czynności

Jak długo można przechowywać blachę po rozładunku?

Fabryczne opakowanie służy jedynie do zabezpieczenia blachy na czas transportu i krótkotrwałego składowania. Blachy ocynkowane, które są zabezpieczone w fabrycznych opakowaniach mogą być składowane maksymalnie 2 dni od momentu dostarczenia produktu. Z kolei blachy powlekane mogą być przechowywane w fabrycznym opakowaniu przez 3 tygodnie. Przed upływem tego terminu wszystkie blachy muszą być wyjęte z opakowań oraz wysuszone. Blachy ocynkowane oraz alucynk dodatkowo muszą zostać zabezpieczone warstwą oleju konserwującego.

Jak prawidłowo przechowywać blachę przez dłuższy czas?

Często zachodzi konieczność przechowywania blachy przez dłuższy czas. Wówczas wszystkie arkusze muszą zostać ułożone pod kątem minimum 3 stopni w zamkniętym pomieszczeniu na suchych drewnianych podkładkach znajdujących się minimum 20 cm od podłoża. Każdy arkusz musi być przełożony suchymi listewkami drewnianymi zapewniającymi swobodną cyrkulację powietrza. Tak zabezpieczone blachy mogą być składowane maksymalnie 6 miesięcy od daty produkcji. Blachy w pakietach i kręgach nie mogą być przechowywane na wolnym powietrzu lub w pomieszczeniach narażonych na działanie wilgoci i zmiennych temperatur.

W jakich warunkach powinny być przechowywane blachy?

Warunki, w jakich przechowywana jest blacha mają duży wpływ na jej trwałość. Nie wolno składować ich w pobliżu nawozów, kwasów i innych agresywnych substancji.

Prawidłowe przechowywanie blach foliowanych.

Przechowując blachę foliowaną należy zadbać o ochronę materiału przed wilgocią. W przypadku zawilgocenia folia ochronna musi zostać natychmiast zdjęta. Blachy foliowane mogą być składowane maksymalnie przez 3 miesiące w suchym, zamkniętym pomieszczeniu, które chroni przed wpływem promieniowania świetlnego. Użytkownik musi koniecznie usunąć folię ochronną przed montażem blachy.

Przechowywanie blachy powinny się odbywać z zachowaniem opisanych przez nas zasad. Należy pamiętać, że przechowywanie blachy przez dłuższy czas powinno się odbywać w zamkniętych pomieszczeniach, odizolowanych od wpływu czynników zewnętrznych. Destrukcyjny wpływ na blachę ma w szczególności wilgoć i promienie słoneczne. Niespełnienie tych wymogów będzie skutkowało krótszą trwałością materiału oraz utratą gwarancji. Warto pamiętać, że w tym artykule przedstawiliśmy ogólne wytyczne przechowywania blachy. Maksymalny czas składowania poszczególnych modeli blach może się różnić między sobą. Zawsze należy zapoznać się z wytycznymi producenta dotyczącymi danego gatunku blachy.
 

24. Kto powinien ściągnąć folię zabezpieczającą z garażu/konstrukcji stalowej, lub innego produktu?

Zgodnie z procedurami zabezpieczania produktów w trakcie transportu, zakupiony przez was garaż akrylowy i/lub drewnopodobny został dostarczony z nałożoną folią ochronną na jego powierzchni. Chcielibyśmy podkreślić, że zdjęcie folii ochronnej z powierzchni garażu jest obowiązkiem należącym do klienta.

W niektórych przypadkach (np. wcześniejszym uzgodnieniu sesji zdjęciowej produktu, lub innych czynności mających na celu promowanie firmy) możemy przejąć ten obowiązek i kompleksowo zająć się zlikwidowaniem powłoki zabezpieczającej powierzchnię garażu.